Δημοτικό Συμβούλιο Φλώρινας: προσβλητική, απαράδεκτη και προκλητική η σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Το προσχέδιο της τροποποιημένης σύμβασης εστάλη την ύστατη ώρα προς το δημοτικό συμβούλιο και οι όροι που αναλύονται σε αυτήν δεν άφησαν κανέναν ικανοποιημένο. Όπως ακούστηκε μάλιστα πρόκειται για μία σύμβαση – παγίδα, με στόχο να απορριφθεί από το σώμα, έτσι ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχει τη δικαιολογία για τη μη έναρξη των δρομολογίων (σε περίπτωση υπογραφής τα δρομολόγια θα ξεκινούσαν μάλλον στις 25 Απριλίου).
Κοινή διαπίστωση όλων των πλευρών ήταν πως η σύμβαση εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο τα οικονομικά συμφέροντα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς θα αυξήσει τα έσοδα της σε βάρος του δήμου.
Προκειμένου όμως να μη δοθεί αυτή η δικαιολογία προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το δημοτικό συμβούλιο – πέραν της ομόφωνης απόρριψης της σύμβασης – αποφάσισε παράλληλα τη συγκρότηση τριμελούς επιτροπής (αποτελούμενης από το νομικό σύμβουλο κ. Ευάγγελος Χαρίση, τον δημοτικό σύμβουλο κ. Βασίλη Καραντζίδη και τη διευθύντρια του δήμου κα Θέμις Σίσκου), η οποία θα διερευνήσει τη νομιμότητα της σύμβασης και θα επεξεργαστεί νέα που θα καλύπτει τα συμφέροντα του δήμου.
Εκτός αυτών όμως, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί αμέσως μετά το Πάσχα κοινή συνεδρίαση των τριών δημοτικών συμβουλίων Φλώρινας, Αμυνταίου και Πρεσπών με τη συμμετοχή και της Περιφέρειας για να αποφασιστούν οι περαιτέρω κινήσεις, ακόμα και δυναμικές κινητοποιήσεις.
Τα βασικά σημεία της σύμβασης
1.1. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λαμβάνοντας υπόψη τα ως άνω καθώς και τις επιμέρους συμφωνίες της παρούσας σύμβασης, θα ξεκινήσει, να παρέχει υπηρεσίες σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου Έδεσσα - Αμύνταιο - Φλώρινα, όπως αυτές ορίζονται στο Παράρτημα Α, έναντι τιμολογιακής πολιτικής που καθορίζεται ελεύθερα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
1.2. Πριν την έναρξη της παροχής των ως άνω υπηρεσιών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και προκειμένου αυτές να παρασχεθούν νομίμως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλει να υποβάλει αίτηση και πίνακα δρομολογίων προς τον Διαχειριστή Υποδομής, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 9 του ν. 3891/2010. προκειμένου να τεθεί το δίκτυο πάλι σε λειτουργία. Η παροχή των υπηρεσιών δεν μπορεί να ξεκινήσει πριν την ενεργοποίηση του δικτύου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 9 του ν. 3891/2010.
2. Παρεχόμενες Υπηρεσίες από τους Φορείς ΟΤΑ
2.1. Οι Φορείς ΟΤΑ υποχρεούνται να εξασφαλίσουν άνευ ανταλλάγματος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άνευ κομίστρου για τους επιβάτες, την οδική μεταφορά επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των αποσκευών τους που θα φτάνουν στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Φλώρινας ή/και Αμύνταιου προς αντίστοιχους προορισμούς, μετ' επιστροφής, κατά τα αναφερόμενα στο Παράρτημα Β. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατηρεί το δικαίωμα ανά πάσα στιγμή να τροποποιήσει τις αναφερόμενες στο Παράρτημα Α υπηρεσίες.
2.2. Η μεταφορά θα εξασφαλίζεται με επαρκή αριθμό ιδιόκτητων ή νομίμως μισθωμένων τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης, για ολόκληρο το χρονικό διάστημα που προβλέπει η σύμβαση. Τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι ηλικίας μέχρι δέκα (10) ετών και να έχουν πιστοποιητικό επιθεώρησης ΚΤΕΟ.
2.3. Ο αριθμός των δρομολογίων, οι προορισμοί, το πρόγραμμα των δρομολογίων καθώς και ο αριθμός των επιβατών, θα καθορίζονται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία υποχρεούται να ενημερώνει τους Φορείς ΟΤΑ προ 7 ημερών. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δύναται να μειώσει ή ακυρώσει προγραμματισμένα οδικά δρομολόγια για οποιαδήποτε αιτία με προειδοποίηση προ 2 ημερών προς τους Φορείς ΟΤΑ, άλλως υποχρεούται να τους αποζημιώσει για την αποδεδειγμένη ζημία, που αυτοί θα υποστούν λόγω της μη έγκαιρης προειδοποίησης.
2.4. Οι Φορείς ΟΤΑ υποχρεούνται να γνωστοποιούν προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα αναλυτικά στοιχεία των λεωφορείων, που θα χρησιμοποιήσουν 2 ημέρες πριν την εκτέλεση των δρομολογίων.
2.5. Οι Φορείς ΟΤΑ είναι πλήρως και αποκλειστικά υπεύθυνοι έναντι των αστυνομικών, δημοτικών, λοιπών Αρχών και οιουδήποτε τρίτου για το σύνολο της οδικής μεταφοράς των επιβατών, από και προς τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και προς τους αντίστοιχους προορισμούς.
2.6. Τα αυτοκίνητα που διαθέτουν οι Φορείς ΟΤΑ για κάθε δρομολόγιο, πρέπει να έχουν τόσες θέσεις καθήμενων, όσοι και οι παρουσιαζόμενοι επιβάτες. Απαγορεύεται η μεταφορά όρθιων επιβατών.
2.7. Τα αυτοκίνητα θα συνοδεύονται από το απαραίτητο προσωπικό οδηγήσεως (οδηγός, με το απαραίτητο δίπλωμα οδήγησης), το οποίο θα αμείβεται από τους Φορείς ΟΤΑ, χωρίς οποιαδήποτε ανάμειξη της ΤΡΛ1ΝΟΣΕ στις εργασιακές σχέσεις αυτού. Όμως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα δικαιούται να ζητήσει από τους Φορείς ΟΤΑ την απομάκρυνση ή τιμωρία κάθε υπαλλήλου, ο οποίος δεν θα συμμορφώνεται προς τους όρους της σύμβασης ή θα φέρεται απρεπώς προς τους επιβάτες ή τους υπαλλήλους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
2.8. Το προσωπικό που θα εξυπηρετεί τα επιβατικά δρομολόγια πρέπει να είναι ευπρεπώς ντυμένο, καθαρό και να συμπεριφέρεται με ευγένεια, να παρέχει στους επιβάτες κάθε απαιτούμενη βοήθεια για την επιβίβαση και αποβίβαση αυτών στα οχήματα και να εξασφαλίζει τη φόρτωση και εκφόρτωση των αποσκευών χωρίς την είσπραξη αμοιβής.
2.9. Οι Φορείς ΟΤΑ υποχρεούται να μεριμνούν και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για την ασφάλιση των οχημάτων, που χρησιμοποιούνται σε εκτέλεση της σύμβασης, σε αξιόπιστη και φερέγγυα ασφαλιστική εταιρεία. Η ασφάλιση πρέπει να καλύπτει κάθε ευθύνη από ατύχημα σε πρόσωπα ή πράγματα για ύλη τη χρονική διάρκεια της σύμβασης, δικαιούμενης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ελέγχει τα ασφαλιστήρια συμβόλαια.
2.10. Οι Φορείς ΟΤΑ είναι υπεύθυνοι για την καθαριότητα των λεωφορείων,
2.11. Η τοποθέτηση στον ειδικό χώρο των λεωφορείων, η εξασφάλιση και διαφύλαξη, καθ' όλη τη διαδρομή, των αποσκευών που μεταφέρονται με ευθύνη των Φορέων ΟΤΑ θα γίνεται από το προσωπικό των αυτοκινήτων και με ευθύνη του Φορέων ΟΤΑ. Ως ειδικός χώρος για την τοποθέτηση των αποσκευών καθορίζεται το εσωτερικό του αυτοκινήτου και η μπαγαζιέρα του, τηρουμένων των ορίων φόρτωσης και αντοχής αυτών.
2.12. Μετά την πάροδο του πρώτου τριμήνου από την έναρξη της λειτουργίας τον δρομολογίου Έδεσσας - Αμυνταίου - Φλώρινας, θα επαναξιολογηθεί από κοινού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τους Φορείς ΟΤΑ, το περιεχόμενο του παρόντος συμφωνητικού, συνεργασίας, ανάλογα με τα στοιχεία, κερδοφορίας ή μη της παροχής της σιδηροδρομικής υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών στο τμήμα Έδεσσας - Αμύνταιου Φλώρινας.
3. Διάρκεια και λύση σύμβασης - ποινικές ρήτρες
3.1. Η παρούσα σύμβαση έχει διάρκεια ενός (Ι) έτους.
3.2. Σε περίπτωση παράβασης ή καταστρατήγησης των όρων της σύμβασης, όλων θεωρουμένων ως εξ ίσου ουσιωδών, θα παρέχεται το δικαίωμα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιβάλλει, κατά την απόλυτη διακριτική της ευχέρεια, ποινική ρήτρα μέχρι 300 ευρώ, στον υπαίτιο Φορέα ΟΤΑ για κάθε παράβαση. Ειδικά για την περίπτωση μη εκτέλεσης προβλεπόμενου δρομολογίου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δύναται να επιβάλλει στον υπαίτιο Φορέα ΟΤΑ το ποσό των 350 ευρώ/ μη εκτελεσθέν δρομολόγιο. Η επιβολή ποινικής ρήτρας εξαντλεί το δικαίωμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ,
3.3. Επιπλέον της επιβολής ποινικής ρήτρας, σε περίπτωση παράβασης ή καταστρατήγησης των όρων της σύμβασης εκ μέρους ενός ή και των δύο Φορέων ΟΤΑ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει το δικαίωμα, κατά την απόλυτη διακριτική της ευχέρεια να καταγγείλει άμεσα τη σύμβαση.
3.4. Σε κάθε περίπτωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει το δικαίωμα να καταγγείλει μονομερούς και αζημίως τη σύμβαση, μετά από δεκαπενθήμερη προειδοποίηση του άλλου μέρους.
3.5. Η παρούσα σύμβαση λύεται αυτόματα σε περίπτωση που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφασίσει την διακοπή παροχής υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών στο τμήμα του δικτύου Έδεσσα- Αμύνταιο - Φλώρινα, ιδίως σε περίπτωση που η παρεχόμενη υπηρεσία στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου καταστεί ζημιογόνα.
Πηγή: neaflorina.blogspot.com
