Loading...
|

Δόμνα Ευνουχίδου: παραίτηση για λόγους απαξίωσης του ρόλου της Διευθύντριας και του μορφωτικού επιπέδου του Ωδείου



Η επιστολή παραίτησης της Διευθύντριας του Ωδείου
Θεσσαλονίκη 18 Απριλίου 2012

Από: Δόμνα Ευνουχίδου
Προς: Δ.Σ. Ωδείου Φλώρινας Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.


Κύριε Πρόεδρε και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου,
Το τελευταίο χρονικό διάστημα συσσωρεύονται γεγονότα τα οποία αποτελούν σαφέστατη ένδειξη ότι αίρετε την εμπιστοσύνη σας προς το πρόσωπό μου, με κορύφωση την συνεδρίαση και τις αποφάσεις σας στις 30 Μαρτίου 2012.

Συγκεκριμένα, και κατά παράβαση του άρθρου Γ1 (δεύτερη παράγραφος) του κανονισμού του Ωδείου, δεν κλήθηκα ούτε σ’ αυτήν ούτε σε επόμενη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τα λεγόμενα της νεοδιορισθείσας γραμματέως του Δ.Σ. Κας Μούλη. Με αυτή την ενέργεια αποστερήσατε από την Διεύθυνση του Ωδείου το δικαίωμα να εκφράζει με τυπικό και διαφανή τρόπο την, έτσι κι αλλιώς, μη δεσμευτική γνώμη της για ζητήματα που άμεσα ή έμμεσα έχουν επίδραση στο εκπαιδευτικό και καλλιτεχνικό έργο του Ωδείου. Αυτή η απόκλιση από τον κανονισμό δεν είναι ανώδυνη, καθώς για τρία από τα τέσσερα θέματα που εμφανίζονται στα πρακτικά υπάρχουν σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις. Αυτά είναι τα εξής, με την σειρά που εμφανίζονται στα πρακτικά του ΔΣ της 30/3/2012 που έφερε η Κυρία Μούλη στο Ωδείο.

Το ζήτημα της μεταφοράς του  πιάνου με ουρά στο Ωδείο Αμυνταίου (θέμα 2ο των πρακτικών)  είναι κάθε άλλο παρά απλό. Το πιάνο αυτό, μετά από προσωπικό μου αίτημα, δωρήθηκε από τα λιγνιτωρυχεία Αχλάδας στο Ωδείο του Αμυνταίου για να μπορούν να γίνονται εκεί συναυλίες. Δεν προορίζονταν για εκπαιδευτικούς σκοπούς καθώς ένα πιάνο τέτοιας ποιότητας είναι απαραίτητο σε μαθητές της Μέσης και της Ανωτέρας σχολής ενώ, ακόμη και σήμερα, οι μαθητές του Αμυνταίου είναι είτε της Προκαταρκτικής είτε της Κατωτέρας. Καθώς ο τότε Δήμαρχος Αμυνταίου τελικά δεν δέχτηκε να μπει το πιάνο στην αίθουσα συναυλιών επειδή καταλάμβανε μεγάλο χώρο, το πιάνο μεταφέρθηκε στην Φλώρινα. Η ύπαρξη του εκεί επέτρεψε την μελέτη και τις εξετάσεις των προχωρημένων μαθητών, καθώς και τις μαθητικές συναυλίες στη μικρή αίθουσα του Ωδείου ανέξοδα, αποφεύγοντας την θέρμανση και τον φωτισμό του τεραστίου χώρου της αίθουσας «Θ.Αγγελόπουλος». Εν τω μεταξύ, ανάμεσα στην εγκατάσταση του πιάνου στην Φλώρινα και σήμερα, οι μαθητές της Ανωτέρας τριπλασιάστηκαν, πράγμα που αυξάνει τις αρνητικές παιδαγωγικές συνέπειες της μετακίνησης του πιάνου στο Αμύνταιο για την πραγματοποίηση συναυλιών που κατά πάσαν πιθανότητα δεν θα γίνουν λόγω της οικονομικής συγκυρίας.

Με την απόφασή σας, στο 3ο και πολύ σοβαρό θέμα των πρακτικών της ίδιας συνεδρίασης, να γίνεται οποιαδήποτε επικοινωνία ανάμεσα στο Δ.Σ. και το Ωδείο μέσω της νεοδιορισθείσας γραμματέως αποξενώνετε την Διεύθυνση του Ωδείου, αλλά και γενικότερα την Υπηρεσία και υποβαθμίζετε τον ρόλο τους. Σύμφωνα με το Άρθρο 7, παρ. Α της σύμβασης της 1ης Οκτωβρίου 2010, υποχρεούμαι να εισηγούμαι στο Διοικητικό Συμβούλιο για όλα τα θέματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του Ωδείου. Ως γνωστόν, κάθε υποχρέωση γεννά και δικαίωμα και δεν επιτρέπεται σε κανένα Διοικητικό Συμβούλιο να μη σέβεται τους όρους της σύμβασης και να μην εφαρμόζει τον κανονισμό του Ωδείου (Κεφ Γ1 δεύτερη παράγραφος) και μάλιστα χωρίς επαρκή αιτιολογία. Εσείς δημιουργείτε μια ενδιάμεση βαθμίδα διοίκησης, η οποία αφ’ ενός δημιουργεί γραφειοκρατική δυσκινησία, αφ’ ετέρου μπορεί να προκαλέσει παρεξηγήσεις ή καθυστερήσεις στο έργο του Ωδείου.

Σημειωτέον επίσης, ότι από τότε που ανέλαβα τα καθήκοντά μου στο Ωδείο (Οκτώβριος 2007) παρευρέθηκα σε όλες τις συνεδριάσεις του ΔΣ εκτός από μια φορά που απουσίαζα στην Αθήνα για να συμμετάσχω σε ολιγομελή επιτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού που εξέταζε γενικότερα ζητήματα της Ωδειακής Παιδείας στην Ελλάδα.

Με την απόφασή σας στο 4ο θέμα να μην μπορεί να γίνει τίποτε χωρίς την πρότερη έγκριση του ΔΣ, περιορίζετε ασφυκτικά τις αρμοδιότητες του διευθυντή του Ωδείου χωρίς να λαμβάνετε υπ’ όψιν σας την ροή λειτουργίας του Ωδείου. Οι απλές συναυλίες τάξεων για παράδειγμα έχουν εσωτερικό χαρακτήρα, παιδαγωγικό, εξυπηρετούν το καλλιτεχνικό έργο χωρίς να δημιουργούν πρόσθετη δαπάνη, και απαιτούν συνήθως βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό. Για τέτοιες εκδηλώσεις το ΔΣ του Ωδείου δεν έχει αρμοδιότητες απόρριψης ή επέμβασης και η Διεύθυνση έχει αποκλειστική και αποφασιστική αρμοδιότητα.

Για τους τρεις σοβαρότατους λόγους που εντόπισα στα πρακτικά της συνεδρίασης της 30 Μαρτίου και επί πλέον:

επειδή, σύμφωνα με όσα προφορικά μου μετέφερε η Κα Μούλη, ακυρώνεται χωρίς εισήγηση, και ερήμην της αντίθετης γνώμης μου, όλη η προσπάθεια αναβάθμισης της εξέτασης του συστήματος διδασκαλίας και εφαρμογής του ζωτικού  για την μουσική εκπαίδευση μαθήματος του σολφέζ, θεωρητικά για να εξοικονομηθεί ένα αστείο ποσό αλλά ουσιαστικά για να ικανοποιήσει ενστάσεις μελών του προσωπικού που δείχνουν, όπως και στο παρελθόν, πως δεν δέχονται βελτιώσεις όταν αυτές συνεπάγονται αλλαγές στην πεπατημένη που έχουν συνηθίσει,

επειδή δεν μου επιτρέπεται να συμφωνήσω στην μείωση του ρόλου της Διεύθυνσης του Ωδείου, και

επειδή διαβλέπω εκ μέρους σας διάθεση σοβαρής απαξίωσης όχι μόνο του ρόλου μου αλλά και του μορφωτικού επιπέδου του Ωδείου – απαξίωση που δίχως άλλο οφείλεται στην παντελή σας άγνοια των θεμάτων της μουσικής παιδείας καθώς και στην έλλειψη βούλησής σας να συμβουλευθείτε όπως θα ήταν φυσικό την διεύθυνση,

υποχρεώνομαι, με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος μου, να υποβάλλω  την παραίτησή μου με αυτή την επιστολή, να καταγγείλω για σπουδαιότατο λόγο την σύμβαση που έχω υπογράψει την 1η Οκτωβρίου 2010 και να ζητήσω την άμεση αντικατάστασή μου.

Δόμνα Ευνουχίδου

Πηγή: florinea.blogspot.com

Αναρτήθηκε από foniflo - «Φωνή της Φλωρίνης» :: Τρίτη, Απριλίου 24, 2012 . Αρχειοθετείται στις κατηγορίες , , , , . Μπορείτε να ακολουθήσετε τα σχόλια σε αυτή την ανάρτηση μέσω RSS 2.0 . Μπορείτε ελεύθερα να αφήσετε ένα δικό σας σχόλιο σε σχέση με αυτήν την ανάρτηση χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα.

1 σχόλια for " Δόμνα Ευνουχίδου: παραίτηση για λόγους απαξίωσης του ρόλου της Διευθύντριας και του μορφωτικού επιπέδου του Ωδείου "

  1. Η απογοήτευσή μας δεν αφορά τη χαμένη ευκαιρία της Φλώρινας,να ανατρέψει την άποψη περί πολιτιστικού υδροκεφαλισμού στη χώρα μας.Αφορά μια θλιβερή παράδοση απο τη γέννηση του νέου ελληνικού κράτους,πολιτικοί υπαλληλίσκοι να προσπαθούν να προσβάλλουν ανθρώπους του πνεύματος και του πολιτισμού.Ανθρωποι σαν την ΚΥΡΙΑ Ευνουχιδου φωτίζουν και κρατούν ζωντανό τον πολιτισμό στη χώρα μας. Γεωργία Χ.

Leave a reply

Recently Added

Related Posts with Thumbnails